Fredag

Tja gott folk!

Fredag idag alltså, nu har vi varit här i en vecka. Dagarna går fort i Thailand!

Dagen började med MMApass för mig. Emil hängde med och tryckte frulle men orkade inte träna för han är inte helt 100 än. På MMAn körde vi först lite tekninker, single leg och en variation på giljoton, "ten finger choke". Fukande jävligt bra måste jag säga, går typ ut på att man ska kunna försvara ett dyk även om han dyker med huvudet mitt i magen då det kan vara svårt att få in hela armen/handeleden för att sätta giljotinen. Istället greppar man hakan med ena handen, andra handen ovanpå och sedan stryper man som mot sturhuvudet med hjälp av kroppen. Kan även sättas enkelt från guard.

Efter det var det fredagsturnering. Vi parades ihop helt random och fick gå 5minuters matcher inne i buren. Först amatchen vann jag, fick nedtagning och hamnade i side, höll knee on belly i kanske en minut innan jag kunde mounta. Satt i mount och försökte avsluta tills det var 10 sekunder kvar när jag fick in ett armlås.

Andra matchen fick jag också nedtagning, hamnade i halvguard och fick till darsechocke som nästan satt, drog och drog men killen vägrade klappa. Ville inte dra mig trött och släppte och försökte få in underhooken så jag kunde svepa ist men då gick han upp högt och satte ena armen under huvet och andra över och vred nästan nacken av mig, rasslade till i nackkotorna och jag trodde käken hoppade ur led och klappade. Så nu har man ont i nacken också.

Att köra turnering sådär är grymt bra. Då får man gå 100% mot folk som man inte känner och det var fan lite pirrigt :) Nästan som att gå en match, alla satt och tittade och tränaren skrek vad man skulle göra osv.

Efter det for vi iväg ett gäng på 5 pers med mopparna till Patong och tog varsin solstol , chillade där i nån timma men det var inte så bra väder så vi for hem vid kl 16 och käkade middag på Tonys vid 17.30. Träffade en kille som heter Fares som känner Jörgen Kruth å Omar och berättade massa historer bla om när Bas Rutten spöade dom där vakterna på Spybar för några år sedan. Under tiden hann en kille med at köra in sin moppe i en bokhylla som står mitt inne i resturangen. Kul för oss, trist för han. Emil fick en huskur av gubben Tony mot sin dåliga mage, han kokade te och blandade i salt. Tony kommer även visa helgens UFC på måndag kl 19.30 och köra en grillkväll. Det blir nog fint.

Om man ska summera dagen så har den varit grym. Hade inte Patong varit fullt av jobbiga människor som försöker sälja massa skit åt dig å lura in dig på en massa olika ställen så hade det varit ännu bättre. Jag får en dålig känsla av hela den där turistskiten. Det äcklar mig på nåt sätt.

Nu är det sängen men först ska jag prova skita för mig mage är lite risig, bara jag inte åker på samma sjuka som Emil. :/

Slänger upp några bilder från igår...

Ha det bra alla!

FRIDENS!!

//AN



Svettigt



Sötnos



Uppvärmning för privatträningen



Teep



Högerspark



Up elbow, eller som tränarna säger: aaaaapeelbo



Krigsskador






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0