Emil sjuk, jag trött.

Hallå allesammen!

Igår på kvällen käkade vi med Arvid, Martin och en annan svensk kille som jag tror hetter Memme. Vi åt på Tony,s som drivs av en skittrevlig pytteliten gammal thailändare som har god mat och grymma priser. För friterad kyckling och en ananasshake betalade jag 70 baht. 15 spänn typ, med andra ord inte så himla dyrt :) På onsdagar är det Thaiboxning i Patong så dom fyllde en hel pickis, och då menar jag FYLLDE, hela baksätet och hela flaket fullt med amerikaner och Tony körde bilen. 5 minuter senare öppnade sig himlen och det kom ett ösregn som jag sällan skådat. Antar att deras 20minutersresa inte var så himla kul efter det.

Emil har blivit sjuk under natten, jag vaknade av att han sprang full gas in på toa mitt i min skönhetssömn. Han har sedan varit på toa fram och tillbaka hela natten. Jag klev upp vid 8 och drog upp och käkade frukost innan MMAn kl 9 då hade han äntligen lyckats somna. När jag kom hem från träningen låg han i sängen och såg rätt ynklig ut. Jag blandade ihop lite vätskeersättning som han nu fått i sig några klunkar av. Ev var det från Tonys han fick det. Kan också vara att han borstade tänderna i kranvatten igår kväll.

MMApasset var ganka lugnt idag. Verkar som att många brukar dra en Onsdagsfylla och vi var bara kanske 8-10 pers. Först den vanliga uppvärmningen och sedan körde vi lite olika tekninker från att man har tagit ryggen, en variation på rear naked om den vanliga inte sitter, en giljotin/darsechoke och en armbar. Jävligt bra tekniker och väldigt lärorikt återigen. Sedan körde vi lite kondis i form av armhävningar, sprawl, upphopp, situps osv. Ganska lätt det också. Man känner att man börjar anpassa sig till värmen.

Sedan rullade vi 5*5min. Körde bla. med en riktigt grym kille från Polen som var svinshysst och lärde mig ett riktigt fulknep från mount som gjorde att jag klappade ut av panik utan att jag förstod vad han gjorde med mig. Han sa att förlorade en match så. :) Det sparar jag tills vi rullar på hemmaplan sedan :)

Jag har precis käkat på Mamas med Arvid och Martin och tänkte försöka vila lite innan MMA seminariumet som hålls av Wanderlei Filo som har typ 30 svartbälten under sig. Blir nog grymt! Jag börjar känna mig riktigt sliten. Ont överallt plus ca 10-15 feta blåmärken.

Hoppas ni har det bra hemma i kylan!

Fridens!!

//AN

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag läser alltid bloggnamnet fel, enligt min hjärna står det 'kirunamamma' :P

Hoppas ni har det bra i Thailand!

2010-12-09 @ 08:44:41
URL: http://minx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0