Phi phi

Tja!

Hoppas alla hade det grymt på nyårsaftonen för det hade vi! :)

Dagen började med skitväder och regn under hela båtresan men lagom tills vi kom fram till Phi phi så blev vädret ganska hyffsat. Vi installerade oss i våran bungalow på Longbeach och sedan badade vi lite och hade det skönt. Vi mötte vi upp Kajsa och Carro på en trappa på Longbeach där vi drack öl och satt och pratada i några timmar innan det var dags för fortsättning inne i det lilla samhället.

Vi käkade lite mat och sedan drog vi vidare till nåt ställe vart dom reade ut sprithinkar nästan gratis. KUL! Fyllan började ta fart och vi begav oss mot en Reggaebar som har en ring i mitten där alla, som vill, får gå upp och slåss mot nåt annat fyllo. För det fick man ytterligare en hink sprit. Bemir ville köra och gick upp i ringen och hittade sig en utmanare som visade sig vara en annan svensk. De körde med huvudskydd och benskydd och stora handskar. Ronderna var 30 sekunder med 2.5 minuters vila mellan. Bemir ägde och den andra killen vågade inte komma ut i sista ronden. :)

Efter det drog vi runt och var fulla ett tag innan vi hamnade på stranden strax innan 12-slaget. Vattnet var väldigt lågt så vi gick ut i havet och stod i sanden och tittade när dom sköt raketerna. Vid varje stor smäll så lystes hela stranden upp och man såg allt folk, det måste ha verit flera tusen människor där just då, det var grymt. Musiken dunkade, människor dansade på hela stranden osv. Efter 12-slaget tappade vi bort varandra rätt rejält. Jag, Bemir och Kajsa gick och köpte ännu mer sprit och sedan försvann Kajsa också. Jag och Bemir gled runt och letade dom andra, dansade, träffade en svensk som jobbar i en av barerna till natten blev sen. Vi var lite vilse där ett tag pga. alkoholen och vi försökte tillome ta båten hem från fel strand. En båtresa som skulle kosta 100baht kostade nu 1500baht och ändå trodde vi bara att dom försökte lura oss.

Dagen efter hyrde jag, Emil, Arvid och Bemir en båt i 3h och vi var och snorklade på ett av de finaste ställen jag varit på i hela mitt liv. Öar som sticker upp några 100 m ur havet med skitcoola vikar och riktigt häftiga fiskar. När vi var på väg in till land för att kolla in Maya bay så börjar plötsligt Emil och Arvid skrika nåt och peka innan de simmar iväg fort som fan. Jag tror först att de driver med mig men det visar sig att det båda sett en Svart vit randig havsorm typ 1.5m ifrån oss. Jag googlade lite nyss och fick reda på att den anses vara världens giftigaste orm!!! Kul om man råkat sätta ner foten på en sån...Tyvärr så gick Emils kamera paj under båtturen ut så vi fick inga bilder vilket är jävligt synd..

Kvällen avslutades med middag inne i samhället tillsammans med Kajsa och Carro. Blev tidig kväll då alla var väldigt slitna.

På söndag åkte vi tillbaka till Phuket. Ingen träning igår för våran träning har gått ut. Jag ska ta några Privates, en idag och en imorgon iaf sen får vi se om det blir nån mer träning. På fredag drar vi nånstans, får se vart vi hamnar.

Om 2 veckor är jag hemma :)

God forsättning önskar vi alla där hemma!

FRIDENS!

//AN



Trummisar



Emp på Longbeach



Våran bungalow



Våran snorkelö syns där ute



Ahh, Singha



Mat



Sprit



Mer sprit



Gott Nytt år!



Åka båt



Våran Ninjachaffis



HEJDÅ PHI PHI!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0