Söndag idag.

Tja Kiruna, gruvan och vänner/familj!

Klockan är nu 12.37 och jag och Emil har varit och tryckt i oss varsin sallad för en stund sedan. Fast Emil har somnat igen :)

Igår körde vi våra första thaiträningar, 1 på morronen och 1 på eftermiddagen. Träningen började med med lite jättelugn stretch i kanske 10 min. Sen började uppvärmningen som är skithård med massa olika grejjer så man är rätt död och svetten bara sprutar. Sedan lite mer strech och sedan var det dags att ta på sig handskar och dricka vatten. Tränarna lindar händerna åt oss :) Jävligt bra lindningar som jag ska försöka komma ihåg och kopiera.

Efter uppvärmingen körde vi lite olika tekninker framför spegeln, typ olika slag, olika armbågar, sparkar och knän, undanglidningar och blockar. Under tiden går ca 5 tränare runt och rättar till det man gör fel.

Efter det visar tränarna olika tekninker som man sedan får köra mot varandra 2 och 2. Riktigt grymma tekniker med mycket sparkar, knän och armbågar. Brukar vara 3 st olika som man får köra i kanske 5min vardera.

Sedan fortsätter träningen med 3 ronder mits/säck och efter varje rond är det 10 pushups. 3st 3min ronder på säck och 3 ronder 3min ronder med en tränare som håller mitsar och säger vad man ska köra. Detta är grymt lärorikt och tränarna är hur bra som helst, roliga, ödmjuka och glada och håller på och skämtar och skrattar. Det är så kul också när dom gör sina ljud, åhåååj, när man slår eller sparkar. :)

Sedan är det 200 knän på säckarna, sedan 3 min armbågar (vänster, höger, vänsterupp ,högerupp, och spinning elbow), sedan 3 min frontsparkar.

Efter det går dom igenom den där dansen, vad den nu heter, som är lite som en ritual som man gör för att hedra "the god of muay thai". Vi avslutade första passet med att presentera oss inför alla, namn, land och hur länge vi stannar kvar. Efter andra passet gick vi 3 varv runt en liten bana på tårna och körde knän och den som satte ner hälen fick smaka på käppen :) Alla pass avslutas med 300 situps och 100 pushups.

Om man ska utvärdera dom 2 träningar vi kört så kan jag säga att jag aldrig har kört bättre stående träning. Helt sjukt att man kan lära sig så mycket små detaljer på så kort tid och tänk att vi ska köra i 5 veckor! Jag tror att både jag och Emil kommer utvecklas utav bara fan! Värmen är så klart ett problem, man svettas sjukt mycket, 1.5 liters flaskan tog slut alldelses för tidigt, och under första träningen körde vi inga elektrolyter i vattnet och det kändes av efteråt. Huvudvärk, illamående och allmän trötthet i hela kroppen. På kampen säljer dom proteinshakes som är supergoda och kostar 100baht (en tjuga)som vi har tagit efter träningarna. Det tråkiga är att jag efter första träningen fick en blåsa under vardera stortå som sedan sprack sönder och nu är variga sår. :/

Eftersom det är söndag idag och campen är stängd så ska vi bara ta det lugnt och jag ska försöka läka ihop mina fötter lite så att jag kan köra MMA imorron kl 09.00 och muay thai på eftermiddagen. Fast är det inte bättre så skippar jag och agerar fotgraf åt Emil ist. Vi måste dock göra en liten utflykt med moppen för att hämta ut pengar och ev. åka ner till stranden för att kolla vart man kan ligga och steka och bada i havet. Vill också säga att detta vekligen är en utav dom bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv! På sant. Alla som varit i Thailand vet hur underbart det är och vi är i en liten by och allt är fan perfekt och absolut inte sönderturistat. Lägg då till att få göra det man älskar, att träna, med riktiga thailändska tränare som gått flera 100 matcher och träna mma med tränare som har typ 30 proffsmatcher så förstår ni hur glad jag är! Slänger upp några bilder också, men såg att vi laddat upp dom i en mindre storlek för att uppkopplingen suger men från å med nu så blir det bara stora bilder, lovar!!!

Hoppas ni har det bra där hemma, ni nere i hålet, vänner/familj och inte minst Alexandra!!!

Mer kärlek åt folket!!!!

Fridens

//AN

empAnteempÄlskar när vinden sliter i Emils vackra hår!!!!



Kommentarer
Postat av: kenny

Fyfan minnerna kommer tillbaka ;D Jag fattar exakt hur ni känner, Och ni kommer att utvecklas utibara fan det lovar jag.

Skaffa moppe och lär er köra till karon från campet. Simpel väg som fan och tar typ 15min. Fint ställe att softa på stranden.

2010-12-05 @ 10:21:31
Postat av: Ante

Härligt Kenny, tack för tipset!

2010-12-05 @ 14:44:35
Postat av: Filip

Kul läsning och visst kommer minnen tillbaka iom bloggen :)

Ett tips angående lindningen av händerna är att filma skiten. Jag tänkte också att det här måste jag komma ihåg, men inte gjorde jag det.



Här hemma är det ca -15 och blåser snålt. Tänk på det. När ni sitter med en schysst öl utomhus.

2010-12-05 @ 16:19:29
Postat av: kenny

http://kennywesterberg.blogg.se/

Längst ner på min gammla blogg finns det enstaka bilder från karon stranden.

2010-12-06 @ 17:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0