Onsdag

Tja!

Dagen började med ett jävligt svettigt MMApass som var utformat som vanligt, uppvärmning, teknik, cardio och rull.

Idag gick vi igenom hur man bäst tar sig till NorthSouth och on några strypningar därifrån. Det är bra när man får träna olika tekniker såhär, det känns som att jag lägger till 3-4 olika grejjer till mitt game varenda träning. När vi rullade tog jg en kille som jag har åkt på spö av varje gång vi kört sen vi kom hit. Jag gick på kimura och han rullade och vi scramblade runt och jag hamnade i side, gick till mount, och ströp ut han uppifrån, vet inte vad tekniken kallas men tränaren sa nåt om "shoulder to wrist choke" tidigare när vi körde NorthSouth. Alltså min högra arm under hans huvud och sedan trycker man med axeln mot hans hals ner mot sin egen handled/hand sakta tills han klappar. Det kändes grymt skönt att få dra ut honom! :)

Sedan körde jag en rond med en jävligt grym kille från norge. Han är den bästa jag nångång rullat med och jag kunde verkligen inte göra ett enda dugg. Alltså ingenting, inte passera, inte få tag i hans armar, inte få in han i guard, ingenting. Han svepte mig från guard, satte ett flygande armlås på mig, rear naked choke, benlås, triangel, osv. Han var helt sjuk, han gick från armlås till triangel till armlås till benlås till rygg till armlås å så där höll han på. Jag kände mig som ett litet barn men det var en jävligt bra erfarenhet :)

Blev ingen träning på kvällen för det har varit sol för första gången på jävligt länge så jag, Arvid, Martin och en annan kille från campen drog iväg med mopparna till en skitfin strand, badade i havet, stekte i solen och hade det allmänt mysigt. Det har varit en av de varmaste dagarna idag också så det var nog lika bra att jag inte tränade.

Sedan åkte alla hem å drog en dusch innan vi for till Central festival som är ett sjukt stor köpcentra nära vart vi bor. Väl där tröck vi en riktigt smarrig pizza och och gled runt å kollade på massa affärer. Kvällen avslutades med en kaffen innan hemfärd och på vägen hem blev vi sittandes på mopparna i flera hundra meter långa bilköer, stod still i säkert 15, 20 minuter.

Emp och Bemir har dragit till Koh Lanta imorse och blir kvar där iaf tills imorgon. Men morgondagen för mig kommer iaf att bestå av MMA på morgonen och om det inte är finväder så blir det Thai på eftermiddagen. Känns som att jag vill träna nu när jag väl är frisk men det är lätt hänt att man drar iväg på nåt äventyr ist och det är inte riktigt bra.

Jag får lite dåligt samvete.

Nu kl 21  var det tänkt att jag skulle dejta min älskade flickvän på skype men hon är inte inloggad. Hon ligger säkert och sover pga nattjobbet. Nåja, det är en dag imorron också.

Ha det bra gott folk!

Fridens!!

//AN


Kommentarer
Postat av: Filip

Den där strypningen är inte alltid så enkel att få till. Kul att du satte den, och på en person som du har haft problem med :)

Hoppas ni har det bra och att bloggen forsätter uppdateras och att fler bilder kommer upp.



Emp verkar vara den lökiga av er btw. Blir "sjuk" osv :p

2010-12-16 @ 11:20:37
Postat av: Ante

Filip: Ja Emil är en riktig latmask, han får ofta "ont" och blir "sjuk" men jag antar att det är så man gör i Mertajärvi :)

2010-12-17 @ 07:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0