Mellandagar

Tja!

Som ni säkert förstår så har det inte blivit så mycket träning under julen = inget bloggande.

På Julafton hade vi vilodag och drog in till Karon och käkade på Peppes bodeg, jag tog en burgare, kändes ine så himla juligt om jag ska va ärlig. Julkänslan var inte närvarande alls. Efter det var dte bara hem och ta det lugnt, vi chillade på vårat rum i nån timma innan det blev sängen.

På Juldan var det BBQ beatdown. Killen Emil skulle ha mött blev sjuk så det blev ingen match. Vi käkade grillkäk och drack några öl innan matcherna drog igång. Jag tror det var 4 eller 5 Thaimatcher och 3 st MMAmatcher. Thaimatcherna höll väldigt låg kvalitet överlag. Dåliga matchningar å bara massa vevande men det var ändå lite krigande vilket alltid är kul att se. De två första MMAmatcherna var riktigt dåliga, båda slutade nästa direkt. Den sista matchen var mellan en svensk och en annan kille som jag brukar träna med. Svensken höll sig lugn och försvarade nedtagningarna bra och kunde slå ut sin motståndare på marken i mitten av andra ronden.

Jag blev väldigt överraskad att det var sånt tempo som det var. Våran tränare hade sagt till oss att matcherna bara var på "skoj" och att det var ungefär som hård sparring men det här varkligen inte ens i närheten av det. I en av matcherna satte dom en vanlig kille mot en krallig galning som sprang in och vevade allt vad han hade. Hade jag blivit lurad att gå en sån match på "skoj" och det sedan visat sig att man får möta nån galning som går 120% så hade jag fan blivit riktigt arg.

Idag har jag kört boxning, det var jävligt kul förutom att jag fick ett slag rakt på snoken så nu har jag blånäsa. Vi körde mycket bra teknik med rullningar och slag i slutet av träningen annars var det bara ett helt vanligt pass. Gick 3 liter vatten men jag tror det är för att man har börjat anpassa sig till värmen och binder upp massa vätska i kroppen.

Nu ligger jag, Emil och Bemme på vårat rum å kollar Taken. Jag har nyss skypat med Alex och jag saknar henne så jävla mycket. Saknar hennes kramar, hennes närhet och jag önskar verkligen hon vore med mig nu. :/

Ta det lugnt nu hemma i Kiruna, hörde om nån tjej som gått bort, alltid trist när sånt händer för det är alltid nån man känner som känner nån som vet nån som kände henne osv. Mina tankar går till er som drabbats.

Fridens!!

//AN




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0