Ledigt hela helgen!

Tja gott folk!!!

Gårdagen bestod av MMA på morronen som var upplagt på samma sätt som alltid, börjar bli lite tråkigt om jag ska va ärlig men det funkar. Man blir bättre och det är det som räknas. :)

På eftermiddagen var det seminarium med Marcos Olivieira och hans fru som båda är svartbälten och har vunnit och tagit brons och silver i världsmästerskapen i BJJ för svartbälten. De har även tävlat i bla brottning och judo och deltagit i ADCC. De tillhör alltså den absoluta världseliten inom grappling. Det var utan att överdriva den bästa mmaträningen jag varit på i hela mitt liv, det som dock måste tilläggas är att jag inte varit på allt för många. :) Jag lärde mig många jävligt viktiga funamentala bitar av markkampen av bara 2 timmars träning vilka jag saknar pga. att jag aldrig tränat för en riktigt klubb eller nån riktig tränare och liksom missat "grunden" inom grappling. Små, små saker som gör att allt förändras från att inte funka med musklande till att bara gå in utan större anträngning. RIKTIGT BRA ALLTSÅ! :)

Vi körde först massa olika drillar som uppvärmning och sedan mycket teknink och avlutade med att rulla. Satte bla en kille som tränat i 2.5 år på Stockholm Shoot och varit på Tiger förra året i en triangel. Kändes riktigt bra och självförtroendet fick sig en liten boost av att dra ut nån som tränat över 2 år längre tid än mig. :)

Idag har jag kört MMA på morronen å Muay Thai på eftermiddagen. MMAn som vanligt, enda skillnaden var att vi skippade Cardion och rullade ist. Fin träning.

Efter det var det hem och käk på Mamas, ligger nu i sängen å bloggar. Måste sova snart men vette fan hur det kommer gå för dom skjuter smällare som fan i hela området. En hunkka på att dom klassats som sprängmedel hemma i Sverige. :)

Imorgon kl 07.30 avgår taxin från hotellet för att ta oss vidare till en båt som går raka vägen till phi phi. Vi ska fira nyår där och har fixat en 5 bädds bungalow för mig, Emil, Bemme, Arvid och Martin. Det blir skönt att få lämna Phuket ett tag och se nånting annat för vardagen har kommit ikapp här nere. Man vaknar, käkar frulle, tränar, äter mat, vilar eller är på stranden, tränar och äter mat igen sedan skype och film tills man somnar. Skönt liv det med men alla tankar går hem till Sverige så jävla lätt och man får hemlängtan och saknar Kiruna. Om min Alex och mina hundar var med mig hade jag lätt kunnat vara här i ett halvår åt gången. :)

Nu ids jag inte mer, nästa uppdatering kommer efter helgen med nya fina bilder. Jag har även slängt upp typ 50 bilder på facebook som ni kan kolla in om ni vill. Hoppas ni får ett riktigt Gott Nytt år och att erat 2011 blir grymt. Det vet jag att det kommer bli för mig, min flickvän och Kiruna MMA iaf. :)

Kärlek från Thailand!

//AN


Kommentarer
Postat av: Farsan i Mjölby

Gott nytt år, ha det fortsatt bra därnere!

2010-12-30 @ 20:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0