Första MMApasset

Tja gott folk! Idag var en härlig morgon, vi klev upp och gjorde oss i ordning och drog upp till frukosten kl 8. Hivade i oss smarrig havregrynsgröt med bananer och sedan for vi till Campen. Gled runt lite innan MMApasset började kl 9. Passet började med uppvärmning som var väldigt lätt om man jämför med thaien. Joggade lite, körde lite räkor och hjulningar och gemensam stretch. Sedan gick tränaren igenom en armbar från guard som vi fick köra i kanske 10-15 minuter. Efter det ett försvar mot försvar på armbar eller hur man ska säga. Alltså hur man ska göra för att kunna sätta den fast andra killen försvarar. Mycket lärorikt men också väldigt svårt. Under tiden gick tränaren runt och visade och justerade det man gjorde fel. Sedan var det "King och the math", då är det alla mot alla :) Jag var blev utstrypt nästan direkt när jag höll på att försöka passera en killes guard så hoppade en annan upp på min rygg :) Detta var riktigt kul och nånting vi tar med oss hem. Efter det rullade vi kanske 5-6 ronder och det var sjukt tungt i denna jävla värme. Det gick rätt hyffsat för mig ändå, satte en triangel, en armtriangel från mount, en rear naked och en armbar. Sen när jag körde mot dom bättre killarna med brottaröron så kände man sig som ett litet barn :) Det känns som det vi gör på Kiruna MMA är väldigt bra faktiskt :) Nybörjargruppen höll förvånansvärt hög nivå faktiskt, alltså ingen som var helt ny, utan alla hade kört ett tag kände man. Jag känner att det här kommer vara nåt som gör att man verkligen blir bättre! Nu ska jag och emil gå upp och äta en kvällssallad sen sa vi försöka somna så man orkar upp kl 9 till MMAn, Ha det bra alla! Kiruna MMA: kom ihåg att ni kör hårt nere på klubben så att ni slipper åka på allt för mycket spö när vi kommer hem och glöm inte att ge varann mycket kärlek! :) Fridens! //AN

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Låter som att ni har det jävligt bra där borta! längtar tills ni kommer och smiskar oss med era nya moves!

2010-12-06 @ 17:17:46
Postat av: Farsan i Mjölby

Skönt att höra att allt går bra!

Här ägnar vi oss mest åt snöskottning och gnälla på försenade tåg.

Kör hårt!

2010-12-06 @ 18:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0